torsdag 10. april 2014

Nå ser jeg slutten på skjerfrenninga

 Gråvær og veving i dag også. Fortsatte  fillerya med halvdreielsmønster. Den bør bli minst 2 m lang og det er bra å ha en mindre vev til avveksling.

Så er det siste del av skjerfrenninga.
Der prøver jeg meg frem for å få pen ytterkant.

Leste i ei dansk vevbok at hvis en brukte tre skytler skulle kanten bli fin.

Jeg vevde et skjerf i to rødlilla farger. Det ser litt glissent ut, men ullrenninga kryper ganske mye sammen, og jeg liker ikke når skjerfene blir kompakte.







Det siste skjerfet i dag fikk innslag av buclegarn.
Der la jeg til en ekstra sidetråd på renninga av innslagsgarnet og brukte to skytler for å få en stødigere kant.

Tror dette skjerfet blir i tykkeste laget, men jeg får i alle fall brukt opp ei hspe garn som har ligget lenge i påvente av noe den passet til.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar