fredag 25. april 2014

Juleryer i svart, rødt og grønt

Overrasker stadig meg selv når jeg får klipt ned ei rye og oppdager at den er mye lengere enn jeg hadde planlagt.

Denne rya i svart med røde og grønne border var trivelig å lage. Jeg hørte på lydbok og vevde nesten dobbelt så langt som jeg tenkte.

Den er insprert av juleryer fra Røros.
De hadde spesielle juleryer som ble tatt frem før jul og lagt bort 20. dagen.

Når en vever med svart oppdager en fort at svart er mere variavelt ann en trodde.
Her går nyansene fra grålig til blålig. 
Vanskelig i finne mange filler som er skikkelig svarte.




Det har vært overskya og småkaldt i dag og jeg laga meg en kopp kakao. Lot den trekke med en bit chili i. Det gjorde susen.
Kakaoen ble ganske sprek i smaken og chilien renska opp i en grumset hals.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar